Informační systémy (IIS) – zhodnocení
By Bumerang
Zvláštní předmět. Člověk by čekal, že se dozví něco o obecných problémech nebo postupech při návrhu informačních systémů, ale místo toho dostane podivnou směsici Javascriptu, XSLT a nastavované teorie.
Během semestru se píše půlsemestrálka, která nebyla nijak obtížná, typově byla podobná těm z minulých let.
Jediná další semestrální aktivita spočívá ve zpracování projektu, kdy máte vytvořit funkční „informační systém“. Tento projekt je završením trilogie projektů z IUS (návrh systému) a IDS (návrh databáze), kdy jste pracovali stále na stejném tématu a mohli si tak projít celý proces vývoje. Jelikož mě vývoj informačního webového systému ani trochu nebere, dohodli jsme se s kolegou, že projekt udělá celý sám. Dost jsem si oddechl, protože představa patlání se s PHP, HTML a CSS mi skoro otáčela žaludek naruby.
Završením předmětu pak byla zkouška, která byla opět typově podobná jako v minulých letech. Až na výjimku v posledním příkladu, který spočíval v nějaké matematické definici. Neberu to ale jako podraz, protože tímhle příkladem se alespoň oddělili Áčkaři od lidí, co se naučili jenom staré otázky.
Nedokážu říct, co mi tento předmět dal. Jediné, na co si vzpomínám, je stokrát nastavovaná vata ve slidech (přednášky jsem vypustil). Pokud by si někdo dal tu práci a udělal výtah informací, z tohoto předmětu, věřím, že by se výsledná práce vešla na deset stránek. Ostatní jsou jenom zaobalené obecnosti, které už stejně z běžného života znáte. Předmět je jednoduchý, zkouška lehká (stačí projít slidy a typické příklady), ale nic vás tu nenaučí.
Studentů prospělo: 88,91%