Mikroprocesorové a vestavěné systémy (IMP) – zhodnocení
By Bumerang
Fajn předmět u něhož je vidět, že nechce nikoho zatěžovat — udělá ho každý, kdo dokáže vyvinout minimální úsilí (alespoň se jednou za dva týdny někam dopravit). Během semestru probíhají laboratorní cvičení, kde plníte jednoduché programovací úkoly v Assembleru a Céčku. Odměnou za splnění úkolu vám bude blikání ledky nebo vypsání zprávy na displeji. Získat plný počet bodů není problém, u některých cvičících však musíte i vědět, co jste tam vlastně „napsali“ (např. Dr. Bidlo).
Dále je třeba vyřešit jeden projekt. Bylo mnoho zadání, ale nejmarkantnější rozdíl byl v tom, jestli budete přímo programovat oblíbený FITkit nebo budete programovat v simulačním prostředí CodeWarrior. Mně se nechtělo prát se s FITkitem a něco instalovat, takže jsem si vylosoval jedno CW zadání. A udělal jsem dobře, měli jsme už předpřipravenou kostru a i dokumentací mi projekt zabral půl dne. Projekt bylo zapotřebí ještě obhájit, kdy stačilo pouze popsat základní princip řešení. Pohodička.
Půlsemestrálka i závěrečná zkouška měla opravdu netradiční formát. Mohli jsme mít s sebou jakékoliv vytištěné materiály a polovina otázek byla dokonce variantní (zaškrtávací). Sice se odečítaly body za špatnou či chybějící odpověď, ale i tak je to razantní změna oproti fulltextovým otázkám, které jsme doposavad potkávali. Z vytištěných materiálů můžu doporučit „Zoidyho“, což je cca dva roky starý kompilát celého IMP a zaručeně stačí k projití předmětem bez předchozího učení (postačí si ho prolistovat). Alespoň takto vzdáleně chci autorovi „Zoidyho“ poděkovat. Bonusem je pak fakt, že předmět nemá ze zkoušky minimum.
Předmět hodnotím pozitivně — rozšířil mi obzory, opět jsem si něco nakódil v Céčku a neobtěžoval mě zbytečnostmi. Jediné, co mi tady chybělo, byla zmínka o novějších technologiích, jako třeba Raspberry Pi nebo Arduino.
Studentů prospělo: 89,21%