Modelování a simulace (IMS) – zhodnocení
By Bumerang
Kdysi byl tento předmět vyhazovacím králem bakalářského studia, nicméně ty dny už zřejmě minuly. I přesto však má tento předmět největší úmrtnost tohoto semestru. Tento předmět byl jeden ze dvou, jehož přednášky jsem odchodil takřka všechny. Přednášel opět můj oblíbený přednášející Dr. PePe a přednášky byly kvalitní.
Během semestru se zpracovává projekt a píše se půlsemestrálka, oboje jsou hodnocené relativně subjektivně, takže pro jistotu choďte na konzultace. Půlsemestrálka spočívala v nakreslení Petriho sítě zadaného systému a z teoretické otázky. Nic složitého. Jelikož projekt z IIS dělal kolega, já jsem si vzal na starosti projekt z IMS. Jelikož tady se zadání přiděluje (student VŠ by měl být schopen zpracovat jakékoliv téma), nemusíte se bát žádného refreshwaru.
My jsme dostali téma Modelování stochastického procesu, ve kterém jsme měli naměřit tři jevy s náhodným charakterem a posléze vytvořit jejich simulační model. Bylo jasně řečeno, že měřené jevy musí být nevšední (že s házením kostkou se můžeme jít zahrabat). Proto jsme měřili průměrnou vzdálenost zásahu od cíle při střelbě vzduchovkou (takže jsem si v rámci projektu ještě zastřílel), frekvenci výskytu DHCP requestů a jako poslední dobu načítání webové stránky. U posledního jevu jsem pak musel lehce čarovat, abych z naměřených hodnot vydojil alespoň nějakou přijatelnou aproximaci (rozložení). U projektu si dejte pozor, abyste opravdu splnili všechny body zadání, včetně ověření validity a konfrontace modelů s výsledky. A rozhodně nestačí jenom jedna zmínka v textu („bylo ověřeno“), ale musíte to opravdu podložit daty (tabulka/obrázek).
Zkouška byla plnotučná (70 bodů) a bylo na ní extrémně málo času. Příklady byly sice typově opět podobné, jako v minulých letech, ale pokud jste je neměli naučené nazpaměť, na místě už nebyl moc čas vymýšlet něco dalšího. Nepodceňte přípravu, nicméně za tři dny se dá na zkoušku v pohodě připravit.
Tento předmět mě toho naučil celkem dost, i když jsme v něm opět probírali integrátory (už potřetí na této škole), naštěstí jenom dvě přednášky. Náročnost zkoušky pak pramení pouze z nedostatku času, nikoliv z obtížnosti samotné látky.
Studentů prospělo: 76,79%